PARTNERZY i POLECANE STRONY

ODWIEDZINY

Dzisiaj 24

Wczoraj 86

W tygodniu 257

W miesiącu 1956

Od 2008 roku 697404

  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • 25-lecie KPSPD
  • trackimo
  • KPSPM
  • zmpdbox

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Francja: płaca minimalna

Płaca minimalna dla zagranicznych kierowców – pierwsze informacje

Według informacji polskich mediów, przekazywanych od 17 lutego 2015 roku, w zmienionym francuskim Kodeksie Transportowym znajdzie się zapis, na mocy którego kierowcy zagranicznych ciężarówek, wykonujący przewozy do i z Francji oraz kabotaż na terytorium Francji, powinni być objęci francuską płacą minimalną. Jej wysokość wynosi 9,61 euro brutto za godzinę.
Obecnie nowa ustawa podlega jeszcze procesowi legislacyjnemu. Po przyjęciu jej przez Zgromadzenie Narodowe trafiła do izby wyższej – Senatu. Procedowana jest w trybie przyspieszonym, jako część składowa pakietu reform gospodarczych, więc nowe przepisy mogą wejść w życie w połowie roku.

Jak przekazywali korespondenci RMF FM z Brukseli, ta część projektu ustawy, która dotyczy płacy zagranicznych kierowców ciężarówek, jest na razie bardzo nieprecyzyjna. Obserwatorzy sugerują, że to celowy zabieg. Władze w Paryżu chcą prawdopodobnie zobaczyć, jak do niedawnego wprowadzenia podobnych przepisów w Niemczech ustosunkuje się Komisja Europejska. Dopiero wtedy ustalone zostaną szczegóły, które pojawią się w dekrecie aplikacyjnym.


Komunikat prasowy francuskiego Ministerstwa Gospodarki, Trwałego Rozwoju i Energii

Przekazujemy komunikat francuskiego Ministerstwa Gospodarki, Trwałego Rozwoju i Energii z 16 lutego 2015 roku, przetłumaczony przez ZMPD na język polski.
Przypominamy, że prace legislacyjne nad ustawą nadal trwają, czyli ostateczne, formalne zapisy ustawy jeszcze nie są znane.

Komunikat MGTRiE

W ślad za obietnicami Premiera w zakresie walki z nielegalną pracą, Zgromadzenie Narodowe przyjęło w dniu 15 lutego 2015 r. poprawkę do projektu ustawy na rzecz rozwoju, działalności i równości szans ekonomicznych, mającą na celu wzmocnienie narzędzi do walki z dumpingiem socjalnym w sektorach transportu drogowego i transportu rzecznego towarów.

Od tej chwili każdy kierowca wykonujący operacje kabotażu, przy okazji transportu międzynarodowego, będzie korzystał z zasad socjalnych i z minimalnego wynagrodzenia obowiązującego we Francji w przedmiotowych sektorach.

Zagraniczni przewoźnicy, zlecający pracę we Francji kierowcom bez wymaganego zaświadczenia, będą podlegać ściganiu za wykonywanie nielegalnej pracy. Premier określił ambitne cele w zakresie kontroli na rok 2015.

Alain Vidalies, Sekretarz Stanu ds. Transportu, Morza i Rybołówstwa, przyjął z zadowoleniem ten postęp. Będzie on w dalszym ciągu promował wśród europejskich instytucji i innych państw członkowskich projekt europejskiej Agencji koordynującej kontrole w transporcie drogowym towarów.


ZMPD podjęło interwencje na szczeblu krajowym i unijnym

W związku z niepokojącymi informacjami o planowanym przez Francję objęciu zagranicznych kierowców francuską stawką minimalną (9,61 euro brutto za godzinę), ZMPD wystosowało szereg pisemnych interwencji, zarówno do przedstawicieli polskiego rządu, jak i Komisji Europejskiej.

ZMPD uważa, podobnie jak w odniesieniu do płacy minimalnej w Niemczech, że stawka płacy minimalnej określona we wdrożonej już legislacji niemieckiej czy planowanej legislacji francuskiej nie może obowiązywać w stosunku do kierowców innych państw realizujących na terytorium niemieckim czy francuskim przewozy międzynarodowe lub kabotaż. Protekcjonistyczne działania niektórych państw członkowskich stoją w sprzeczności z fundamentalnymi zasadami jednolitego rynku transportu europejskiego i niestety zachęcają kolejne państwa do powielania niemieckich rozwiązań.

W związku z poważnymi konsekwencjami, jakie mogą stworzyć przepisy francuskie dla polskiej branży transportowej, ZMPD zwróciło się z prośbą o formalne potwierdzenie tej informacji, wyjaśnienia co do zakresu stosowania tych przepisów dla przewozów międzynarodowych i kabotażowych.

Poniżej załączamy pisma ZMPD do ministrów: infrastruktury i rozwoju regionalnego Marii Wasiak; gospodarki Janusza Piechocińskiego; pracy i polityki społecznej Władysława Kosiniaka - Kamysza oraz unijnych komisarzy: Elżbiety Bieńkowskiej, Marianne Thyssen i Violety Bulc, a także do premier Ewy Kopacz oraz sekretarza generalnego IRU Umberto de Pretto.

 

  Pobierz
Pismo do min. Marii Wasiak
Pismo do min. Janusza Piechocińskiego
Pismo do min. W. Kosiniaka-Kamysza
Pismo do komisarz Elżbiety Bieńkowskiej
Pismo do komisarz M. Thyssen
Pismo do komisarz V. Bulc
Pismo do premier Ewy Kopacz
Pismo do sekretarza generalnego IRU

Opinia Konfederacji Lewiatan

Transport znowu w kłopotach?

Informacja z 20 lutego 2015 r.

Francuska propozycja wprowadzenia płacy minimalnej (tzw. smic) w trakcie świadczenia usług transportowych przez kierowców zagranicznych na terytorium Francji może martwić. Według rządu francuskiego takie prawo pozwoliłoby wyrównać warunki konkurowania między firmami transportowymi francuskimi i zagranicznymi, głównie z Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie koszt pracy jest niższy. Dla CGT Transports, związku zawodowego w sektorze transportu, przyjęcie takiego rozporządzenia to rewolucyjny krok w zwalczaniu dumpingu socjalnego.

Obecnie kabotaż - czyli przewożenie towarów przez kierowców zagranicznych - we francuskich przepisach oznacza trzykrotny załadunek i rozładunek ciężarówki na terenie Francji w ciągu siedmiu dni. Przy spełnieniu tych warunków kierowcy zagraniczni nie podlegają francuskim regulacjom, w tym wymogowi wypłacenia płacy minimalnej.

Jak zwykle w czasie takich dyskusji porównywany jest koszt pracy. Średnie wynagrodzenie przewoźnika francuskiego to 2595 EUR, w tym są uwzględnione godziny nadliczbowe, koszt delegacji oraz ewentualne inne koszty. Na Węgrzech średnie wynagrodzenie wynosi 1290 EUR, na Słowacji 1524 EUR, zaś w Polsce - 1428 EUR. Są to jednak koszty bez dodatków! Konfederacja Lewiatan w swym opracowaniu dotyczącym płacy minimalnej w sektorze transportu w Niemczech (link do materiału) zwracała już uwagę, że w tej dyskusji należy uwzględniać koszty całkowite, czyli ze wszystkimi dodatkami. Porównywanie różnych kategorii kosztów może prowadzić do błędnych wniosków, które z kolei powodują niepotrzebne podziały w Unii Europejskiej i podsycają nastroje populistyczne.

Jeżeli te przepisy zyskają wymaganą większość w parlamencie francuskim, wówczas zagraniczni przewoźnicy uzyskają status pracowników delegowanych, którzy będą mieli prawo do m.in. francuskiej płacy minimalnej (9,61 EUR brutto za godzinę w 2015 roku) czy też do urlopu na tamtejszych zasadach.

Informacja na stronie Konfederacji Lewiatan