PARTNERZY i POLECANE STRONY

ODWIEDZINY

Dzisiaj 25

Wczoraj 67

W tygodniu 349

W miesiącu 1284

Od 2008 roku 698906

  • KPSPM
  • KPSPM
  • 25-lecie KPSPD
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • zmpdbox
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • trackimo

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 393

Warning: Division by zero in /home/bmwddlfila/domains/kpspm.pl/public_html/libraries/mavik/thumb/generator.php on line 394

ZMPD otworzyło swoje przedstawicielstwo w Brukseli

7 listopada 2016 roku rozpoczęło działalność przedstawicielstwo Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Brukseli.

ZMPD uruchomiło swoje Przedstawicielstwo w samym centrum unijnego ustawodawstwa m.in. po to, aby lepiej monitorować prace instytucji unijnych, które mają wpływ na regulacje dotyczące transportu. Szybki dostęp do informacji oraz osób tworzących unijne prawo jest niezwykle istotny dla polskich przewoźników. Niemal 80 proc. przepisów obowiązujących w naszym kraju tworzonych jest właśnie w Brukseli. Ostatnie lata wykazały dobitnie, że branża, jeśli chce przetrwać, musi trzymać rękę na pulsie, czyli orientować się w przygotowywanych regulacjach prawnych. Oznacza to także konieczność alarmowania o zagrożeniach oraz udział w ich likwidowaniu.

Z tego powodu niezwykle istotnymi zadaniami przedstawicielstwa w Brukseli będzie współpraca z instytucjami Unii Europejskiej oraz z polskimi europosłami, Stałym Przedstawicielstwem RP przy UE w Brukseli, przedstawicielami Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego - IRU w Brukseli. Tutaj także będą mogli spotykać się reprezentanci innych zagranicznych stowarzyszeń przewoźników, z którymi ZMPD współpracuje od lat, a ostatnio kilkakrotnie organizacje przewoźników z kilkunastu krajów wspólnie przeprowadziły kilka poważnych międzynarodowych akcji, w tym m.in. w Brukseli.

Lobbing, współpraca, a nawet pewna presja na Brukselę to najlepsza droga do osiągnięcia celu – mówił do polskich korespondentów prezes ZMPD Jan Buczek podczas konferencji prasowej w nowo otwartym przedstawicielstwie w poniedziałek 7 listopada. - ZMPD otworzyło swoje biuro w Brukseli, by lepiej móc wpływać na unijne decyzje – wyjaśnia prezes Zrzeszenia.

Ważna dla polskich przewoźników międzynarodowych jest aktualizowana wiedza o przepisach regulujących transport, więc przedstawiciel ZMPD w Brukseli będzie na bieżąco śledził ich powstawanie i również na bieżące informował o nowościach w tym zakresie.

Do realizowania w Brukseli tych wszystkich zadań Zrzeszenie wybrało Piotra Szymańskiego. Jest on doświadczonym lobbystą, który ponad dziesięć lat reprezentował m.in. interesy województwa łódzkiego przed instytucjami UE.
Na zdjęciu od lewej: prezes ZMPD Jan Buczek oraz przedstawiciel ZMPD w Brukseli Piotr Szymański.

Wypowiedź prezesa ZMPD Jan Buczka:

ZMPD od wielu lat - jako jedyna organizacja zrzeszająca przewoźników w Polsce - uczestniczy w różnego rodzaju debatach, konferencjach, które mają związek z pracami Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej, oraz organizuje protesty i akcje lobbingowe. W ostatnich latach nasze Zrzeszenie zainicjowało skoordynowanie działań międzynarodowego systemu lobbującego na rzecz branży przewozów drogowych.

Staliśmy się organizacją rozpoznawalną zarówno wśród europarlamentarzystów, jak i urzędników Komisji Europejskiej. Jednakże odległość, jaka dzieli Warszawę od Brukseli, jest czynnikiem utrudniającym sprawne, bieżące kontakty, a w ślad za tym także szybkie działania. Podjęliśmy decyzję o utworzeniu przedstawicielstwa ZMPD, aby skrócić czas realizacji i  przepływu informacji, a także aby mieć dostęp do wszelkich „korytarzowych”, ale bardzo istotnych informacji, które pomagają zrozumieć mechanizmy wpływające na przebieg wydarzeń. Dzięki temu będziemy sprawniej reagować.

Nasz przedstawiciel Piotr Szymański, ze swoim kilkunastoletnim doświadczeniem w Brukseli, z łatwością nawiązuje kontakty z naszymi partnerami, a my koncentrujemy się na dalszym budowaniu międzynarodowego lobbowania. Chodzi o to, aby w naszych transportowych sprawach uzyskiwać jak najszerszy, a więc i bardziej skuteczny front oddziaływania. Jak bardzo jest to konieczne, pokazały wydarzenia z ostatnich dwóch lat, kiedy ujawniły się protekcjonistyczne zakusy niektórych państw „starej” UE, które podejmują coraz częściej próby, aby zmieniać reguły w trakcie gry.

Informacja własna ZMPD.