PARTNERZY i POLECANE STRONY

ODWIEDZINY

Dzisiaj 26

Wczoraj 67

W tygodniu 326

W miesiącu 2025

Od 2008 roku 697473

  • KPSPM
  • KPSPM
  • trackimo
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • zmpdbox
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • 25-lecie KPSPD
  • Życzymy Państwu, aby nadchodzące Święta Wielkanocne napełnily Wasze serca radościa i nadzieją,
    a chwile spędzone w gronie najbliższych dodawały otuchy i pozwalały przezwyciężyć wszystkie trudności

    Zarząd KPSPD w Bydgoszczy


     

Rada UE przyjęła stanowisko ws. transportu. Prezes ZMPD Jan Buczek: Grozi nam fala bankructw

aktualnosci 2324 0 GLOWNYRada UE przyjęła stanowisko w sprawie nowych regulacji dotyczących międzynarodowego transportu drogowego. Polska i kilka innych krajów było przeciw.

Co ustalono na Radzie UE
Unijni ministrowie transportu ustalili m.in., w jakich sytuacjach kierowcy będą podlegać przepisom o delegowaniu pracowników. Jeśli kierowca będzie wykonywał przewóz z kraju, w którym mieści się siedziba firmy, do innego państwa, to będzie wyłączony z przepisów o delegowaniu.

W drodze do kraju docelowego kierowca będzie mógł wykonać jeden dodatkowy załadunek lub rozładunek, co również nie będzie wiązało się z podleganiem przepisom o delegowaniu. Podobnie jeden załadunek i wyładunek będzie mógł zostać przeprowadzony w drodze powrotnej do kraju, gdzie mieści się siedziba firmy. Inna opcja, na którą mają zezwalać nowe przepisy, to brak dodatkowego załadunku lub wyładunku w drodze do punktu docelowego, a w zamian możliwość dokonaniu dwóch załadunków lub wyładunków w drodze powrotnej.

 

W przypadku wszystkich innych rodzajów operacji, w tym kabotażu, będą obowiązywały przepisy dotyczące delegowania pracowników.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że nowe przepisy narzucają obowiązki, które są "niestety nie do przyjęcia". Podkreślił jednak, że udało się zablokować jeden z niekorzystnych zapisów propozycji. Chodzi o tak zwane "powroty kierowców".

Więcej na tvn24bis.pl

***


Zagrożenie dla polskich firm


– Ta decyzja może wyeliminować polskie firmy z unijnego rynku – powiedział prezes ZMPD Jan Buczek w radiu TOK FM. – Zbankrutuje wiele firm, zostaniemy z leasingami i kredytami do spłacenia, bez możliwości zarabiania.

Słuchaj także na audycje.tokfm.pl (początek od 3 min. 19 sek.)

 

***

Dziś, tj. 4 grudnia br., po godz. 18 w Polsat News w programie Biznes rozmowa na żywo z prezesem Janem Buczkiem o perspektywach polskiego transportu w kontekście opinii Rady UE.

***


Unia zmienia zasady w trakcie gry


– To katastrofa dla polskich przewoźników – powiedział RMF FM prezes ZMPD Jan Buczek. Jego zdaniem, po ustaleniach unijnych ministrów w sprawie nowych przepisów międzynarodowego transportu drogowego branżę transportową w Polsce czeka teraz fala bankructw.
 

Zdaniem prezesa Buczka ta decyzja pokazuje, iż stare kraje Unii mogą dyktować warunki zgodne ze swoimi interesami i mogą zmieniać zasady w trakcie gry. Jego zdaniem wiele polskich firm zniknie z rynku, gdyż banków nie interesuje, że Unia zmieniła warunki, tylko będą się domagały spłaty kredytów. 
 

Więcej na www.rmf24.pl/
 

 
***

Przewoźnicy komentują zmiany w transporcie w Unii Europejskiej

- Najsłabsi będą zmuszeni zamykać swoje przedsiębiorstwa a to wiąże się z konsekwencjami skutkującymi na kolejne pokolenia - powiedział korespondentce Polskiego Radia Jan Buczek. Tłumaczył, że zaostrzone przepisy oznaczają znaczny wzrost kosztów i biurokratycznych wymogów dla naszych transportowców. (…) Firmy przewozowe nie są w stanie z kilkudniowym wyprzedzeniem zarejestrować kierowców w jakimś państwie członkowskim. To absurdalne, przecież my jesteśmy mobilni, te regulacje oznaczają poważne ograniczenie naszej działalności” - powiedział Jan Buczek. Dodał, że to protekcjonizm gospodarczy i działanie pod wpływem krajów Europy Zachodniej, głównie Francji i Niemiec, ale też Holandii, które chciały od dawna wyeliminować polską konkurencję ze swoich rynków.

Więcej na stronie Polskieradio24