Zaproszenie na szkolenie w ITD - przewozy pojazdami nienormatywnymi
Zapraszamy członków KPSPM na szkolenie w ITD - przewozy pojazdami nienormatywnymi.
Zapraszamy członków KPSPM na szkolenie w ITD - przewozy pojazdami nienormatywnymi.
Zaproszenie na Konferencje transportową do ZSS w Bydgoszczy 25.04.2016
Komunikat Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z 1 kwietnia 2016 r.
Wiceminister infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit i wiceminister transportu Federacji Rosyjskiej, Nikołaj Asauł podpisali 1 kwietnia 2016 r. porozumienie w sprawie międzynarodowych przewozów drogowych.
Porozumienie jest trudnym kompromisem, ale oddala widmo blokady transportu międzynarodowego między Polską a Rosją po 15 kwietnia 2016 r. - podkreślił minister Andrzej Adamczyk.
Czytaj więcej: Polska – Rosja: ustalono kontyngent zezwoleń na rok 2016
Francuskie służby kontrolne rozpoczęły nakładanie kar w sytuacji, jeśli drugi kierowca w załodze podwójnej odbiera przerwę wtedy, gdy pojazd jest w ruchu. Naruszenie jest kwalifikowane jako przekroczenie dopuszczalnego czasu prowadzenia pojazdu. Służby francuskie nakładając mandat powołują się na zapis art. 34 ust. 5 Rozporządzenia 165/2014, który wszedł w życie 2 marca 2015 roku, a rozporządzenie w całości obowiązuje od 2 marca 2016 roku.
Jak informuje Sekretariat IRU, Komisja Europejska podjęła działania w celu rozpoczęcia wobec Francji postępowania wyjaśniającego (EU Pilot).
ZMPD postuluje zwrócenie szczególnej uwagi na organizację czasu prowadzenia pojazdów przy podwójnej obsadzie. Francuskie służby żądają, aby przy zmianie kierowców przerwa w prowadzeniu pojazdu została odebrana zanim drugi kierowca rozpocznie prowadzenie pojazdu.
Jednocześnie zwracamy się z prośbą, aby wszelkie informacje o przypadkach zatrzymania i/lub ukarania kierowców, o wysokości nałożonych kar, narodowości kierowców i innych istotnych w powyższej kwestii szczegółach przekazywać do Departamentu Transportu ZMPD na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Opr. ZMPD/ACh
Źródło: IRU
W dniu 08.03.2016 (wtorek), o godzinie 10:00 w siedzibie ITD w Bydgoszczy (Hetmańska 28a), odbędzie się spotkanie z Wojewódzkim Inspektorem Transportu Drogowego dla przewoźników rzeczy. Zapraszamy członków KPSPM.
Prosimy o zgłoszenia do biura Stowarzyszenia - tel. 52 3814994
Posiedzenie Polsko – Rosyjskiej Komisji Mieszanej w Moskwie, które odbywało się w dniach 18 – 19 lutego 2016 r., zostało zakończone podpisaniem porozumienia.
Ustalono, że Rosja dokona zmian w rozporządzeniach do ustawy 362 do 15 kwietnia 2016 r.
Przyjęto, że do tego czasu obydwie strony wymienią po 20 tys. zezwoleń.
Strona polska otrzyma 10 tys. zezwoleń uniwersalnych (dwustronnych i tranzytowych) i 10 tys. zezwoleń Rosja - kraje trzecie, które będą ważne tylko do 15 kwietnia br.
Wydawanie zezwoleń w Biurze ds. Transportu Międzynarodowego rozpocznie się najprawdopodobniej już w poniedziałek, 22 lutego.
Do 15 kwietnia będzie dokonywana ocena zapisanych w protokole ustaleń. W tym czasie możliwe będą negocjacje w sprawie kontyngentu zezwoleń obowiązujących do końca roku 2016.
Ponadto zaplanowano działania nad zmianą (do lipca 2016 r.) umowy między Polską a Rosją z 1996 roku o międzynarodowych przewozach drogowych.
Opr. ZMPD/AW
W dniu 09.02.2016 r. (wtorek) o godz. 9:00 w siedzibie Stowarzyszenia odbędzie się spotkanie przewoźników osób członków KPSPM z Wojewódzkim Inspektorem Transportu Drogowego. Zgłoszenia w biurze KPSPM - tel. 52 3814994.
Serdecznie zapraszamy
Przedstawiamy poniżej komunikat Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, zamieszczony na stronie MIiB wieczorem 3 lutego 2016 r.
Rozmowy z Federacją Rosyjską w sprawie przewozów drogowych zostały przerwane
Podczas negocjacji w pierwszej kolejności, co podkreślają sami przewoźnicy, konieczne jest określenie zasad, na jakich mają być wykonywane przewozy w ramach transportu drogowego. Niestety Rosja wielokrotnie łamała zawarte dotychczas porozumienia i ustalenia, zarówno dwustronne, jak i międzynarodowe. Dodatkowo Rosja podjęła działania administracyjne, mające na celu wyeliminowanie polskich przewoźników z rosyjskiego rynku. Wydana została ustawa federalna z lutego 2015 r. o kontroli przewozów międzynarodowych i rozporządzenia wykonawcze do tej ustawy, które jednostronnie zmieniają dotychczasowe ustalenia. Ponadto wydany został dekret Prezydenta FR z końca grudnia 2015 r. ograniczający przewozy tranzytem przez terytorium FR produktów objętych rosyjskim embargiem. Ogranicza to istotnie dostęp polskim producentom do rynków Azji środkowo-wschodniej.
Czytaj więcej: Przerwa w rozmowach w sprawie przewozów drogowych - komunikat MIiB z 3 lutego 2016 r.
Stanowisko prezesa ZMPD Jana Buczka
Gra, którą od jakiegoś czasu toczą przedstawiciele rosyjskiego Ministerstwa Transportu, jak i rosyjskich przewoźników, jest niekorzystna dla gospodarki obydwu krajów, o czym już wcześniej wielokrotnie mówiłem. Rosjanom wydaje się, że metodami administracyjnymi i nieczytelną grą mogą łamać międzynarodowe umowy i utrwalone międzynarodowe praktyki. Doprowadzili do przyjęcia przepisów, które eliminują nas z przewozów do Rosji. Redukcja naszego udziału do 10 – 15 procent jest absolutnie nie do zaakceptowania. Bezkompromisowe dążenie do wyeliminowania nas, Polaków, z tego rynku prowadzi do dużych strat także u przewoźników rosyjskich. Dlaczego ich przedstawiciele nie dbają o swoich - jest dla nas absolutnie niezrozumiałe. Sami zaproponowali kolejną turę rozmów w Gdańsku, do czego się zastosowaliśmy. Jest co najmniej zastanawiające, dlaczego nas nie poinformowali, że nie będą w nich uczestniczyć. Odpowiedzi na to pytanie powinniśmy szukać nie tylko my, ale również sami przewoźnicy rosyjscy. Oczywiste jest, że od 1 lutego przewoźnicy polscy i rosyjscy nie będą mogli uczestniczyć w obsłudze tego rynku. Polscy przewoźnicy muszą wrócić do Polski przed północą 31 stycznia. Minister Jerzy Szmit, pomimo tego, co się teraz wydarzyło, jeszcze raz zaprosił delegację rosyjską na rozmowy, ponieważ ich wynik nie jest sprawą osobistą uczestników negocjacji. Rosjanie muszą sobie uświadomić, że taką postawą narażają na ogromne straty gospodarcze nie tylko przewoźników, ale interes gospodarczy obydwu krajów.
Informacje z 25 stycznia 2016 r.
25 stycznia w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa odbyła się konferencja prasowa.
Rosja zmierza do wyeliminowania ze swojego rynku polskich przewoźników i towary – powiedział na konferencji podsekretarz stanu Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa odpowiedzialny za autostrady, drogi, transport drogowy i transport lotniczy Jerzy Szmit. Według ministra świadczy o tym rosyjska ustawa nr 362, która jest wymierzona w zagranicznych przewoźników. Wprowadza nigdzie poza nią nie istniejące pojęcie „ładunku z kraju trzeciego”. Jej przepisy są sprzeczne z umową polsko-rosyjską, Konwencją CMR i Konwencją TIR.
Rosjanie chcą także ograniczyć liczbę wydawanych stronie polskiej zezwoleń na kraje trzecie, a jednocześnie domagają się zniesienia limitów przyznawanych im zezwoleń tranzytowych. Jerzy Szmit podkreśla, że zanim dojdzie do rozmów na temat wymiany zezwoleń, musi być wyjaśniona kwestia ustawy nr 362 i wyeliminowanie z niej pojęcia „ładunku z kraju trzeciego”.
Minister obawia się, że jeśli nie dojdzie do porozumienia stron podczas zaplanowanych na 28 stycznia rozmów w Gdańsku, przewoźnicy obu krajów będą musieli wstrzymać wysyłanie samochodów.
Informacja własna ZMPD. Opr. RP
Czytaj więcej: Polska-Rosja: posiedzenie komisji mieszanej bez ustaleń