PARTNERZY i POLECANE STRONY

ODWIEDZINY

Dzisiaj 118

Wczoraj 59

W tygodniu 784

W miesiącu 2297

Od 2008 roku 699919

  • KPSPM
  • 25-lecie KPSPD
  • KPSPM
  • trackimo
  • zmpdbox
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM

Pakiet Mobilności przyjęty przez Parlament Europejski

aktualnosci 1662 0 GLOWNY skrotMimo sprzeciwu polskich europarlamentarzystów, 4 kwietnia 2019 r. przegłosowano najbardziej restrykcyjną dla polskiej branży międzynarodowego transportu drogowego wersję Pakietu Mobilności, forsowana przez kraje Europy Zachodniej.

Niepowodzeniem zakończyły się podejmowane do samego końca próby powstrzymania przyjęcia przez Parlament Europejski propozycji Pakietu Mobilności w niekorzystnej dla polskiego transportu międzynarodowego wersji, forsowanej przez kraje Europy Zachodniej.

Mimo mobilizacji polskich eurodeputowanych oraz intensywnej kampanii lobbingowej realizowanej wspólne z naszymi partnerami z tzw. „grupy like-minded”, ostatecznie przyjętych zostało wiele bardzo niekorzystnych dla polskich przewoźników rozwiązań. Jednocześnie sposób, w jaki prowadzono prace w PE, rzuca po raz kolejny bardzo duży cień na panujące w tej instytucji standardy legislacyjne.

Czytaj więcej: Pakiet Mobilności przyjęty przez Parlament Europejski

Zmarł Herman Nijhof - założyciel firmy Nijhof-Wassink

Herman NijhofW dniu 01.04.2019 r., w wieku 82 lat, zmarł Herman Nijhof -współtwórca Nijhof-Wassink Groep oraz założyciel polskiej spółki Nijhof-Wassink Sp. z o.o. Prezes Stowarzyszenia skierował, do członków Zarządu spółki Nijhof-Wassink, list kondolencyjny, który można pobrać tutaj.

 

 

 

Szkolenie WITD i Inspekcja Pracy

W dniu 17.04.2019 r. (środa), o godzinie 10.00 odbędzie się spotkanie szkoleniowe dla Przewoźników rzeczy z Wojewódzkim Inspektorem Transportu Drogowego oraz Inspekcją Pracy. Miejsce szkolenia Bydgoszcz ul Hetmańska 28, siedziba WITD.

Prosimy o zgłoszenia do biura Stowarzyszenia, tel. 52 3814994. Ilość miejsc ograniczona.

TSUE: polskie drogi z wyrokiem

Dziś, tj. 21 marca 2019 r., Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej ogłosił wyrok w sprawie dotyczącej ograniczania na terenie Polski ruchu pojazdów silnikowych, których maksymalny nacisk na oś napędową wynosi 11,5 t.


W konkluzji wyroku zapisano:

"Nakładając na przedsiębiorstwa transportowe wymóg posiadania specjalnych zezwoleń umożliwiających poruszanie się po niektórych drogach publicznych, Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na podstawie przepisów art. 3 i 7 dyrektywy Rady 96/53/WE z dnia 25 lipca 1996 r. ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalne dopuszczalne wymiary w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalne dopuszczalne obciążenia w ruchu międzynarodowym, zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/719 z dnia 29 kwietnia 2015 r., w związku z pkt 3.1 i 3.4 załącznika I do tej dyrektywy 96/53".

Pełna treść wyroku
 

Skargę w tej sprawie złożyła Komisja Europejska na wniosek polskich przewoźników drogowych. KE zwróciła się do Trybunału o stwierdzenie, że nakładając na przedsiębiorstwa transportowe wymóg posiadania specjalnych zezwoleń, by móc poruszać się na niektórych drogach publicznych, Rzeczpospolita Polska uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na podstawie przepisów dyrektywy Rady 96/53/WE z dnia 25 lipca 1996 r.

Czytaj więcej: TSUE: polskie drogi z wyrokiem

Nowe urządzenie EETS dla polskich kierowców ciężarówek

aktualnosci 9290 0 ZMPDZMPD wprowadza nowe ogólnoeuropejskie urządzenie do poboru opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych – ZMPD BOX. Do uroczystego podpisania umowy z przedstawicielami operatora Toll4Europe – dostawcy EETS (Electronic European Toll Service - Europejska Usługa Poboru Opłaty Elektronicznej) doszło 11 marca 2019 r. w siedzibie Zrzeszenia.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, które jako pierwsze w Polsce podpisało umowę z Toll4Europe, będzie dokonywać rejestracji przewoźników i prowadzić dystrybucję urządzenia ZMPD BOX bezpośrednio do zainteresowanych firm. Klienci mogą się rejestrować za pośrednictwem strony ZMPDbox.pl.

Czytaj więcej: Nowe urządzenie EETS dla polskich kierowców ciężarówek

Pilne: Uzyskaj numer EORI przed Brexitem

Przedsiębiorcy mają obowiązek posługiwania się numerem EORI we wszystkich transakcjach i czynnościach celnych na obszarze UE, przy których wymagany jest taki identyfikator.

Brak numeru EORI spowoduje zatrzymanie transakcji i przepływu towarów. Żadna procedura celna nie zostanie przeprowadzona bez tego numeru.


Aby uzyskać numer EORI należy przejść procedurę rejestracyjną na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo – Celnych (PUESC). W chwili obecnej oczekiwanie na przyznanie numeru EORI trwa kilkanaście dni i spodziewamy się, że im bliżej terminu Brexitu czas ten będzie się wydłużał.
  

Szczegółowa instrukcja dotycząca uzyskania numeru EORI została zamieszczona na stronie internetowej Krajowej Administracji Skarbowej tutaj.
 

Prosimy o podjęcie działań mających na celu uzyskanie numeru EORI już dziś.

Opr. ZMPD/DTR/TIR/JWA/EPE

Hiszpania: wysokie kary za spanie w kabinie

https://zmpd.pl/aktualnosci_new/8/aktualnosci_6544_0_ZMPD_skrot.jpgOd 21 lutego obowiązują w Hiszpanii nowe przepisy dotyczące spania w kabinie.

W nawiązaniu do naszego wcześniejszego komunikatu  informujemy, że zgodnie z najnowszą informacją przekazaną przez hiszpańskie stowarzyszenie przewoźników ASTIC, regulacje dotyczące zakazu odbioru regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie pojazdu na terenie Hiszpanii wchodzą w życie 21 lutego br.

Kara za tego typu naruszenie zostanie zakwalifikowana jako niewykonanie odpoczynku tygodniowego regularnego i nałożony zostanie mandat w wysokości 2000 euro.

Nie ma informacji o wytycznych dotyczących szczegółów kontroli powyższego naruszenia.

Opr. ZMPD DTR/ACH

 

Przygotuj się na Brexit z ZMPD. TIR lub T1/T2 to niezbędne gwarancje celne

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej oznacza przywrócenie granic celnych. Przewozy do i z Wielkiej Brytanii zostaną objęte procedurą tranzytu. Konieczne będzie zabezpieczenie transportu. Taką możliwość zapewniają Konwencje TIR oraz WPT. 


Już teraz ZMPD oferuje przewoźnikom dostęp do obydwu systemów tranzytowych. 

Rozszerzona oferta ZMPD obejmuje, poza karnetami TIR, również udzielanie gwarancji we Wspólnej Procedurze Tranzytowej (WPT). 

Dzięki zastosowaniu WPT można przewozić towary bez konieczności dokonywania odpraw celnych na granicach państw, które przystąpiły do Konwencji WPT. 
ZMPD - jako wystawca dokumentów tranzytowych - jest uprawnione do udzielania gwarancji składanych jako zabezpieczenie pokrycia kwot wynikających z długu celno-podatkowego. 

Do przewoźnika należy wybór procedury – TIR lub T1/T2. 
Warto to zrobić już teraz.
Można podpisać umowę z ZMPD na T1/T2, albo uzyskać dostęp do systemu TIR.

W Polsce jedynie ZMPD oferuje obie usługi. 

Kontakt 

Procedura T1/T2
Zespół ds. tranzytu
tel. 22 536 10 40, 32, 29
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Procedura TIR
Zespół ds. TIR
tel. 22 536 10 38, 42, 71
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

# Nazwa Pobierz
1 Gwarancje celne - TIR lub T1/T2 pobierz PDF

Świąteczne spotkanie w Bydgoszczy

aktualnosci 9170 0 ZMPDPrzewoźnicy zrzeszeni w Kujawsko-Pomorskim Stowarzyszeniu Przewoźników Drogowych im. Dionizego Woźnego spotkali się na opłatku.

Świąteczne spotkanie, którego gospodarzami byli prezes KPSPD Adam Jędrych oraz wiceprezesi Edward Niedbalski i Grzegorz Chełminiak, poprzedzone było seminarium na temat bieżącej sytuacji w transporcie. Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel a także Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w Bydgoszczy Marcin Mroczkowski mówili o głównych problemach nękających przewoźników drogowych – zmianach w prawie Unii Europejskiej, wciąż niejasnej sytuacji dotyczącej Brexitu oraz nieuczciwej konkurencji ze strony przedsiębiorców wykorzystujących przeładowane pojazdy o DMC 3,5 tony.

Czytaj więcej: Świąteczne spotkanie w Bydgoszczy

Hiszpania: od 1 stycznia 2019 r. kary za spanie w kabinie

Od 1 stycznia 2019 roku hiszpańskie służby kontrolne będą nakładać kary za odbiór regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie ciężarówki.

Jak informuje stowarzyszenie przewoźników drogowych ASTIC z Hiszpanii, realizując wyrok Europejskiego Trybunały Sprawiedliwości z dnia 20 grudnia 2017 roku, ws. dotyczącej art. 8 ust. 6 i 8 rozporządzenia (WE) nr 561/06 (sprawa nr C-102/16), rząd hiszpański wprowadza regulacje dotyczące sankcji za odbiór regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie pojazdu ciężarowego.  Wysokość kary za tego typu naruszenie wyniesie 1000 Euro.

Nowe przepisy będą obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

Źródło: Astic Hiszpania
Opr. ZMPD/DT/ACH