ODWIEDZINY

Dzisiaj 5

Wczoraj 39

W tygodniu 337

W miesiącu 933

Od 2008 roku 610466

  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • 25-lecie KPSPD
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM
  • KPSPM

Procedura uzyskania Carnetu TIR

Właściciel  / właściciele / reprezentacja firmy zgodnie z KRS-em, ubiegającej  się o przystąpienie do procedury TIR powinien przedłożyć osobiście w naszym biurze następujące dokumenty (ze względu na pandemię Covid-19 istnieje możliwość przesłania dokumentów).

  • KRS lub wydruk CEIDG,
  • Opinie Banku (wzór w załączeniu),
  • Numer EORI (uzyskuje się we właściwym Urzędzie Celnym dla siedziby firmy),
  • Pieczątkę firmową (na kołku) z numerem identyfikacyjnym POL / 051 / …….. (numer uzyskuje się po zarejestrowaniu firmy w bazie ZMPD)
  • Licencja potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem (w przypadku samochodów do 3,5 tony-  dowód rejestracyjny potwierdzony notarialnie)
  • Kserokopie wypisów z licencji

Za pośrednictwem ZMPD dokumenty są wysyłane do Izby Administracji Skarbowej w Warszawie, która wydaje pozwolenie na korzystanie z procedury TIR.

Przewoźnik podpisuje w obecności pracownika ZMPD lub w obecności notariusza:

  • wniosek o pozwolenie na korzystanie z procedury TIR,
  • oświadczenie, że wnioskodawca nie dopuścił się poważnego naruszenia lub powtarzających się naruszeń przepisów prawa celnego lub podatkowego i nie jest wobec niego prowadzone postępowanie egzekucyjne lub upadłościowe oraz że nie zalega w podatkach, których pobór należy do naczelnika urzędu skarbowego
  • weksel i deklarację wekslową
  • zobowiązanie przewoźnika

oraz  komplet dokumentów dla Inter Risk S.A. Vienna Insurance Group celem uzyskania gwarancji na 8.000 USD / tel. 22/ 536 10 81 – Pani Agnieszka Misztal /

wg  „Wniosku o zawarcie umowy o udzielenie gwarancji wstępnej dla podmiotów korzystających z systemu TIR

pobierz - Procedura TIR - informacje kontaktowe

Uwaga przewoźnicy realizujący przewozy do/ z Wielkiej Brytanii po 1 stycznia 2021 r.

Ambasada Wielkiej Brytanii w Warszawie przekazała naszemu Zrzeszeniu prezentację, która zawiera zestawienie nowych zasad, jakie będą obowiązywać po 1 stycznia 2021 w przewozach na kierunku brytyjskim.

Wszystkich przewoźników zaangażowanych w transporty na tej destynacji zapraszamy do zapoznania się z tym materiałem.

Jednocześnie, dziękujemy kolegom z brytyjskiej Ambasady za możliwość opublikowania ich prezentacji.

Prezentacja dla przewoźników - zmiany na granicach po końcu okresu przejściowego - pobierz PDF

Opr. ZMPD/DT/TIR/MJ

Ważna informacja - uzupełnienie danych w sprawie zwrotu myta Niemcy

Szanowni Państwo, jeśli do dnia 10 grudnia 2020 r. nie będą Państwo w stanie podać całkowitej wysokości opłat drogowych i/lub przedłożyć odpowiednich zestawień lub faktur, to bardzo prosimy o uzupełnienie kwestionariusza w zakresie wszystkich innych istotnych (posiadanych) danych oraz wgranie umów. W przeciwnym razie ryzykują Państwo tym, że roszczenia za rok 2017 nie będą mogły zostać wyegzekwowane (zostaną przedawnione).

Następnie, do 14 grudnia 2020 r. godz. 23:59, będą Państwo mieli możliwość podania brakujących sum opłat drogowych za pośrednictwem naszej platformy.

Wyciągi z opłat drogowych i faktur, w razie potrzeby, będzie można jeszcze składać w styczniu 2021 roku.

https://q.tollreclaim.com/?token=AF1F6255-8358-438D-AEF3-85572EC19356

Z poważaniem,
Kancelaria eClaim

FAQ: https://www.mautzurueck.de/en/faq-en

Brexit: przewodnik dla przewoźników (j. polski)

aktualnosci 10723 0 ZMPDWielka Brytania opuściła UE, a okres przejściowy po Brexicie dobiega końca w 2020 roku.

Informacje dotyczące przewozu towarów pomiędzy Wielką Brytanią (Anglia, Szkocja i Walia) i Unią Europejską od 1 stycznia 2021 r. są dostępne w przewodniku przygotowanym przez rząd brytyjski. 


Zawartość przewodnika:

  • Nowe zasady obowiązujące od stycznia 2021 r.
  • Wprowadzenie
  • Trzymaj rękę na pulsie
  • Kierowcy: dokumenty, prawa jazdy i zezwolenia
  • Przewoźnicy z Wielkiej Brytanii: dokumenty, licencje i zezwolenia
  • Przewoźnicy z UE: dokumenty, licencje i zezwolenia
  • Obowiązki transgraniczne podczas przewozu towarów
  • Bezpieczeństwo i ochrona
  • Przewóz towarów z Wielkiej Brytanii do Unii Europejskiej
  • Przewóz towarów z Unii Europejskiej do Wielkiej Brytanii
  • Przewóz towarów z Irlandii do Wielkiej Brytanii
  • Zabezpieczenie pojazdu podczas podróży do i z Wielkiej Brytanii
  • Lista kontrolna dokumentów celnych
  • Dokumenty celne: deklaracja importowa, CTC, ATA, TIR
  • Dodatkowe świadectwa dla poszczególnych towarów
  • Deklaracje bezpieczeństwa i ochrony


Przewodnik jest dostępny tutaj

Opr. ZMPD/ Bruksela/MP/DWSK

Grafika: feworave, Pixabay

Zwrot części myta za przejazdy po niemieckich autostradach

Mają Państwo szansę na odzyskanie części myta (w zakresie kosztów utrzymania niemieckiej policji drogowej) w związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z dnia 28 października 2020 r. w sprawie C-321/19.

O jakim zwrocie jest mowa i za jaki okres?

Republika Federalna Niemiec jest zobowiązana do zwrotu kwoty, która odpowiada 4%-7% wysokości wniesionego myta. Zwrot należy się za okres od 01.01.2017 do 31.12.2020 roku.

W jaki sposób można dochodzić zwrotu części myta?

Każda firma transportowa, która uiściła opłatę przejazdową w Niemczech, może dokonać bezpłatnej i niezobowiązującej rejestracji do 4 grudnia 2020 r. na naszej stronie: https://www.mautzurueck.de/pl/kontakt-pl. Nasi prawnicy mogą dokonać rejestracji w Państwa imieniu, w tym celu prosimy kontakt mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KOMUNIKAT w sprawie zwrotu zawyżonej opłaty drogowej w Niemczech - rejestracja została przedłużona do 4.12.2020 r.

Nasza prowizja?

Nie wymagamy żadnych opłat wstępnych, podobnie jak w przypadku prowadzonej przez nas sprawy zmowy cenowej producentów samochodów ciężarowych, to my ponosimy koszty.

Dopiero w przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia sprawy, pobieramy prowizję, która będzie wynosiła:

1. 12,5% - w przypadku zawarcia ugody przedprocesowej, lub
2. 20% - w sytuacji, gdy reprezentowana będzie więcej niż jedna spółka (sprawa łączna), albo
3. 30% - indywidualne reprezentowanie spółki przed sądem

Po dokonaniu rejestracji będą Państwo poproszeni o dostarczenie dokumentacji dotyczącej opłat drogowych (np. wyciąg z https://www.toll-collect.de/pl/) lub rachunków za opłaty drogowe z odpowiednich lat.W razie pytań nasi prawnicy służą pomocą:

Telefon: +48 508 316 128, +48 572 525 564, +48 508 316 205

Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Broszura Informacyjna

Brexit: lokalizacje punktów informacyjnych dla przewoźników

W związku z nowymi zasadami, które będą obowiązywać po 1 stycznia 2021 roku władze celne Wielkiej Brytanii uruchomiły szereg punktów informacyjnych dla przewoźników.

Punkty, gdzie można uzyskać pomoc oraz informację są zlokalizowane są na terenie Walii, Anglii i Szkocji, a ich wykaz dostępny jest tutaj.

Ponadto w załączniku poniżej przekazujemy przewodnik opracowany w języku polskim „Bądź gotowy na przekroczenie granicy”.

Przewodnik w języku polskim „Bądź gotowy na przekroczenie granicy” -   pobierz PDF

Opr. ZMPD/DT/TIR/JW

Składanie wniosków o przyznanie zezwoleń rocznych EKMT/CEMT ważnych w roku 2021

Biuro ds. Transportu Międzynarodowego uprzejmie informuje, iż Polska na rok 2021 otrzymała 322 szt. zezwoleń bazowych EKMT/CEMT.

Liczba zezwoleń EKMT dla poszczególnych norm ekologii wynosi:

  • EURO 5 – 75 zezwoleń bazowych, co daje w przeliczeniu 750 zezwoleń EKMT (zezwolenia nie będą ważne na terytorium Rosji),
  • EURO 6 – 247 zezwoleń bazowych, co daje w przeliczeniu 2964 zezwoleń EKMT (w tym 16 zezwoleń bazowych ważnych na terytorium Rosji, co daje 192 zezwolenia ważne na terytorium Rosji. Pozostałe 2772 zezwolenia nie będą ważne na terytorium Rosji).

Informacje International Transport Forum dotyczące zezwoleń EKMT dostępne są na stronie internetowej https://www.itf-oecd.org/about-multilateral-quota

Wnioski o przyznanie zezwoleń EKMT należy składać do dnia 27 listopada 2020 r. (decyduje data wpływu do BTM) na poniższym formularzu: Wniosek o przyznanie zezwoleń EKMT z kontyngentu 2021Wniosek o przyznanie zezwoleń EKMT z kontyngentu 2021

Wykaz złożonych wniosków dostępny będzie na stronie internetowej: http://www.gitd.gov.pl/EKMT2021-lista

Informacje dotyczące rodzaju ekologii  pojazdów zgłoszonych do licencji można sprawdzić pod adresem: http://www.gitd.gov.pl/dla-przedsiebiorcow/sprawdz-swoje-dane

W związku z obostrzeniami dotyczącymi dostępu do Sali Obsługi Klienta prosimy o przesyłanie skanów podań na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W tytule e-maila prosimy o wpisanie następujących informacji: EKMT 2021 – numer teczki (lub numer NIP).

Wysłanie e-maila na inny adres niż wskazany powyżej może spowodować, że Państwa wniosek nie zostanie zarejestrowany.

Do pobrania wniosek o wydanie zezwolenia CEMT - termin składania wniosków do BOTM upływa 27.11.2020 r.

Przewoźnicy mogą walczyć o zwrot niemieckiego e-myta

aktualnosci 10585 0 ZMPDWyrok TSUE stwierdzający, że wliczanie do opłat za przejazd autostradą kosztów utrzymywania policji drogowej narusza prawo unijne, pozwala dochodzić roszczeń wszystkim korzystającym z niemieckich dróg.

Chodzi o orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 28 października 2020 r. (sygn. akt C-321/19; szerzej pisaliśmy o nim na Gazetaprawna.pl). Luksemburski trybunał uznał w nim, że zarządcy niemieckich autostrad federalnych pobierają zawyżone opłaty. Stawki skalkulowano bowiem w sposób niezgodny z dyrektywą 1999/62 w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe.

Więcej na gazetaprawna.pl
 
Opr. ZMPD/DWSK/PG

Słowacja: Od 2 listopada obowiązkowe testy

aktualnosci 10582 0 ZMPDWjazd z Polski do Słowacji i tranzyt z Polski przez jej terytorium od 2 listopada 2020 r. będą się odbywać bez kontroli granicznych, lecz niezbędne będzie posiadanie zaświadczenia o negatywnym wyniku testu RT-PCR na COVID-19.

CESMAD SK przekazało informację, że testów nie będą musieli posiadać kierowcy pojazdów ciężarowych wykonujący tranzyt przez Słowację. Należy się liczyć z tym, że niektóre firmy, gdzie dokonywany będzie załadunek lub rozładunek, mogą wymagać PCR test na COVID-19.


Opr. ZMPD/DTR/KM
Źródło: CESMAD SK

 

 

 

Znajdź nas na Facebook